تروریسم در فرانسه :
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

گاهنامۀ هنر و مبارزه

23 مارس 2012

جراحات عملیات روانشناسانۀ سرویس های اطلاعاتی

و عملیات زیر پرچم دروغین

نوشتۀ کورت نیمو

ترجمه توسط حمید محوی

 

par Kurt Nimmo

 

Mondialisation.ca, Le 22 mars 2012

خصوصیات محمد مراح، فرانسوی الجزایری تبار از اهالی شهر تولوز(در جنوب فرانسه) ، مضنون به قتل هفت نفر (سه نظامی و سه کودک یهودی و مدیر مدرسۀ یهودی) در تولوز، عضو القاعده، ولی چنین خصوصیاتی او را بیشتر به عنوان فردی که آلت دست سرویس های اطلاعاتی شده اند نشان می دهد.

بر اساس گزار ش [بی بی سی]، محمد مراح به دلیل مسافرت هایش به افغانستان و اقامتش در «آشیانۀ مبارزان» در استان وزیرستان در پاکستان، در رادار مقامات فرانسوی بود و در فرانسه او را تحت نظر داشتند. به شکل مشخص تر، محمد مراح، به گفتۀ کلود گیانت، وزیر امور داخلی فرانسه از سال ها پیش، تحت کنترل مدیریت مرکزی اطلاعات داخلی فرانسه بود.

محمد مراح، شهروند فرانسوی الجزایری تبار، پیش از این، در روز 19 دسامبر 2007 بازداشت شد و به دلیل بمب گذاری در قندهار در جنوب افغانستان به سه سال زندان محکوم گردید، یعنی در جایی که افراد مضنون به تروریسم بی آن که متهم باشند، بازداشت شده و مورد بازجویی قرار می گیرند. در آوریل 2011. در مورد این وع بازداشت ها باید  یادآوری کنیم که خود ایالات متحده نیز اعتراف کرده است که زندان های نظامی سرّی در افغانستان ایجاد کرده و افراد مضنون بی آن که متهم باشند بازداشت شده و در آن جا مورد باز جویی قرار می گیرند.

زندان مرکزی پایگاه هوایی بگرام که شهرت تأسف باری دارد، توسط «فرماندهی پشتیبانی عملیات ویژه» (1) و مرکز دفاع ضد جاسوسی اداره می شود.  این مرکز به حساب وزارت دفاع، ویژۀ عملیات تهاجمی ضد جاسوسی بوده و در گسترش آن می کوشد که در عین حال عملیات نفوذی و خنثی نمودن فعالیت های اطلاعاتی نیروهای بیگانه ای را به عهده دارد که علیه ایالات متحده اقدام می کنند..

پنتاگون و سازمان سیا بر اساس نظریه ای که به پیکرۀ جنگ سرّی و نامتعارف تعلق دارد و از پایان جنگ جهانی دوّم مطرح گردید، در ایجاد تروریست و شبکۀ تروریستی مهارت ویژه ای کسب کرده است(2).

اگر چه به شکل مجازی رسانه ها منشأ القاعده را ندیده گرفته و با سکوتشان در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرده اند، ولی آشکار است که این سازمان محصول سازمان سیا و سرویس های اطلاعاتی پاکستان بوده که پس از پایان جنگ سرّی سازمان سیا علیه شوروی در افغانستان، که به بهای سه میلیارد دلار تمام شد، از متشکل ساختن بازماندۀ مجاهدین افغان به منسۀ ظهور رسید.

این به اصطلاح کلوب سفری، توسط سازمان سیا و سرویس های اطلاعاتی فرانسوی، مصری، عربستان سعودی، مراکش و ایران (در دوران رژیم پهلوی) سازمان دهی شده بود. به طور خلاصه تلاش این سرویس های اطلاعاتی منحصر بود به تزریق مفهوم «تروریسم بین المللی» در اذهان عمومی جهان.

سرویس های اطلاعاتی در زمینۀ ایجاد شبکه های تروریستی سرّی مهارت ویژه ای کسب کرده بودند که در واقع  چندان هم سرّی نبود زیرا از آنها به عنوان بهانه برای مداخلۀ نظامی در چهار گوشۀ جهان و برایاعلام وضعیت پلیسی و امنیتی و گسترش آن استفاده می کردند – این جریان هنوز ادامه دارد.

نمونۀ بارز این استراتژی (عمل تروریستی زیر پرچم دروغین)، شکست طرح تروریستی با مواد منفجره در شورت عمر فاروغ،  در نوئل 2009 بود. جوان 24 ساله عمر فاروغ عبدالمطلب، به شکلی که در رسانه ها منعکس شد، در لباس زیرش موارد منفجره پنهان کرده بود...بعدا آشکار شد که این حرکت تروریستی در واقع از نوع مبارزه زیر پرچم دروغین بوده است، و به این علت آن را به راه انداخته بودند که قانونی را به تصویب برسانند که اتاق امنیت در فرودگاه های آمریکا بتواند افراد را در زیر لباس ببیند، و آنها را در معرض تشعشعات خطرناکی قرار دهد، و از بدن عریان مسافران عکس بگیرد.

موضوع دستگیری و زندانی شدن محمد مراح توسط «فرماندهی پشتیبانی عملیات ویژه» در افغانستان، و به همین گونه، فرار او از زندان سارپوزا که گویی توسط طالبی ها سازمان دهی شده بود (یک اختراع سازمان سیا و سرویس های اطلاعاتی پاکستانی بوده)، مسائلی را در رابطه با حملاتی که اخیرا در فرانسه صورت گرفت مطرح می سازد، زیرا این وقایع در نزدیکی انتخابات ملّی روی داد.

تلگراف روزنامۀ بریتانیایی تخمین زده است که حملات محمد مراح، که به اصطلاح با شبکۀ القاعده در رابطه می باشد، شانس کاندیدای جبهۀ ملی فرانسه (راست افراطی) را برای نمایندۀ آن، مارین لوپن افزایش خواهد داد، که در واقع شانس خیلی کمی دارد که روزی برندۀ انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه شود.

علاوه بر این، این حوادث به دست نیکلا سرکوزی بهانۀ کافی داد تا جنوب فرانسه را زیر پوشش آماده باش حداکثر ببرد و گردهم آیی های نامزدهای ریاست جمهوری را در این منطقه منحل سازد. سرکوزی برنئۀ این حملات تروریستی است و در نقش رهبر سیاسی قدرتمندی ظاهر شده است که با بحران ملّی مقابله می کند.

در کوتاه مدت، کاملا روشن است که رئیس جمهور سرکوزی در وضعیت مساعدی قرار خواهد گرفت. گاوین هویت برای بی بی سی می نویسد : «ادارۀ امور را خیلی زود به دست گرفت، با شتاب در محل حادثه حضور به هم رساند. او اردوی کاندیدای خود را به حالت تعلیق درآورد. او به عنوان ریاست جمهور سخنرانی کرد.»


متن اصلی به زبان انگلیسی

Article original en anglais : French Terror Attack: All the Hallmarks of an Intelligence Psy-op and False Flag

Traduction par Résistance 71

 

منبع :

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=29911

 

پی نوشت :

1)

Joint Special Operation Command

 

2)

(voir Michael McClintock’s Instruments of Statecraft: U.S. Guerilla Warfare, Counterinsurgency, and Counterterrorism, 1940-1990 pour plus de détails).


March 24th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی